5 Mart 2012 Pazartesi

boooooozzzzzaaaaaaaaaaa

Boza denince aklıma ilk gelen şey canım arkadaşım kankam selen gelir :D
kendisi şimdi çoook uzaklarda dünyanın öbür ucunda desem yeridir... kankacğım o bozayı öyle bir yer içerki laf aramızda bardağın içine parmağını soktuktan sonra olay bitmiş oluyor desem yeridir ki esasında o  şekilde içmekmiş o şekilde makbülmüş :) tabi o karşımda içerken ben suratımı ekşitirdim nasıl içiyorsun hiç ağızının tadı yok derdim asıl benim yokmuş bunu yıllar sonra farkettim taaaki vefa'ya gidene kadar...Aman Allahım yok böyle bir tat yok böyle bir mekan içersi buram buram tarih kokuyor.
tarihçesine gelecek olursak  Boza ilk olarak Orta Asya Türkleri tarafından 900 yıllarında yapılmaya başlanmış,en eski Türk içeceğimiş.
Boza içmek isteyen ayağına gelmesini beklemeyecekmiş gidip yerinde bu binada içilirse güzelmiş...Atatürkümüz bile kendisi gidip orda içermiş hatta bu bina içinde Atatürkümüzün içtiği bardak duvarda cam faunus içinde saklanıyor (1937) 
 
Son bahar ve kış aylarının en önemli içeceğinden olan bozayı bi kaçkere gittiğimde hep dışarda arabanın içinde içtik.çünkü yer yok ve sürekli bir akım var :)

Vefa Bozacısı Vefa semtinde yer almaktadır. Çelebi Caddesi numara 104’de hizmetlerini sürdürmektedir. Vefa semtine geldiğinizde kime sorarsanız sorun yerini size gösterecektir. Son olarak beraberinde tarçın ve leblebiyi unutmayın :)




 



















Hiç yorum yok: